Air France heeft een historie van bijzondere samenwerkingen. Stewardessen werden al ooit gekleed door Marc Bohan voor Dior, en later door Cristóbal Balenciaga. De nieuwste samenwerking is met Jacquemus, het in 2009 door Simon Porte Jacquemus opgerichte label dat bekend staat om zijn speelse, minimalistische en mediterrane esthetiek.
Dit keer geen uniformen voor de stewardessen, maar een high-end nachtervaring voor de passagiers van de Franse luchtvaartmaatschappij. Jacquemus ontwierp een luxueuze pyjamaset voor de First Class-passagiers van Air France. Vanaf donderdag krijgen reizigers in de exclusieve La Première-cabine voor het eerst loungewear van een topontwerper aangeboden.
Met ‘Le Pyjama’ – een marineblauwe katoenen set, voorzien van het iconische gevleugelde zeepaard-logo van Air France en een Jacquemus-geborduurde lintdetail – tilt Jacquemus inflight fashion naar een hoger niveau. De set wordt gepresenteerd in rode of blauwe poplin pouches, ontworpen als stijlvolle kussenslopen met ronde en vierkante knopen, kenmerkend voor Jacquemus.
Naast de Jacquemus-pyjama’s genieten -passagiers van beddengoed van Dumas Paris en exclusieve cocktails van mixologist Matthias Giroud
Naast de Jacquemus-pyjama’s genieten First Class-passagiers van beddengoed van Dumas Paris, een amenity kit met Sisley-producten en exclusieve cocktails van mixologist Matthias Giroud. Deze luxe upgrades sluiten naadloos aan bij de vernieuwde La Première-ervaring, die nu over ruim drie vierkante meter ruimte beschikt. Passagiers kunnen genieten van een chaise longue die transformeert tot een volledig plat bed, suites met vijf ramen en vloerlange gordijnen, en een centrale suite met volledig afsluitbare schuifdeuren.
De samenwerking met Jacquemus volgt op de introductie van AF001, de exclusieve door Francis Kurkdjian gecreëerde geur die je sinds januari in bepaalde Air France-lounges en La Première-suites kun aantreffen. Met deze samenwerkingen bewijst Air France dat reizen niet alleen draait om bestemming, maar ook om de ervaring zelf.