A$AP Rocky geeft Ray-Ban een creatieve boost

Het zonnebrillenmerk werkt samen met de superster om de kenmerkende (retro-)stijl een eigentijdse draai te geven.

Ray-Ban en A$AP Rocky gaan samenwerken. De trendsetter, stijlicoon en uiterst succesvol ondernemer wordt de allereerste Creative Director van het (zonne-)brillenmerk. In die rol gaat hij creatieve projecten begeleiden, zijn stempel drukken op het design én het imago van Ray-Ban een nieuwe impuls geven.

Hij trapt af met de Blacked Out Collection, een herontwerp van de Mega Icons met een gloednieuw lenstype. De release daarvan staat voor april 2025 gepland. Het partnerschap markeert een belangrijke stap in de evolutie van Ray-Ban, waarbij het rijke erfgoed van het merk nadrukkelijker wordt gecombineerd met de hedendaagse cultuur. Waarom een goede zonnebril ook voor jou een must is, lees je hier.

“Ik heb altijd bewondering gehad voor Ray-Bans vermogen om trouw te blijven aan de roots en tegelijkertijd constant te evolueren,” aldus A$AP Rocky. “Ik ben enthousiast om deel uit te maken van het sterke erfgoed en het volgende hoofdstuk te ontwikkelen voor het iconisch merk dat Ray-Ban is.” Het is overigens niet de eerste bijbaan voor de rapper, eerder deed hij al onder meer deze klus voor Gucci.

“Ray-Ban overstijgt de brillenindustrie; het is niet zomaar een merk, het is een levensstijl. Al bijna 80 jaar is het merk te zien op de gezichten van de meest iconische muzikanten, artiesten, acteurs en helden. We zien in A$AP Rocky een visionair kunstenaar en een maker. Zijn vermogen om de grenzen van de diverse werelden die hij verkent in elkaar over te laten lopen, past bij het Ray-Ban DNA. Dat versterkt de waarden van het merk: innovatie, pioniersgeest en moed. Laat de toekomst beginnen!”, zegt een wel heel enthousiaste Ray-Ban President Leonardo Maria Del Vecchio.

Blacked out

De ontwerpen van Rocky combineren klassieke elementen met moderne, en hopelijk spraakmakende, invloeden. Denk aan traditionele modellen die voorzien worden van vergulde details en gloednieuwe ultrazwarte lenzen. Even geduld nog, zoals gemeld pas in april op de markt.

Over A$AP Rocky

Hij is geboren als Rakim Mayers en heeft, sinds zijn entree in de muziekwereld in 2016, de wereld veroverd dankzij miljarden muziekstreams én volop award-nominaties. Onlangs kwam hij met zijn vierde studioalbum getiteld Don’t Be Dumb.

Over EssilorLuxottica

EssilorLuxottica heeft dan 200.000 werknemers in 150 landen, 650 operationele faciliteiten en 18.000 winkels. In 2023 zette het bedrijf een whopping 25,4 miljard euro om. EssilorLuxottica zit achter geavanceerde lenstechnologieën, waaronder Varilux, Stellest en Transitions en iconische brillenmerken, waaronder Ray-Ban en Oakley.