De levensduur van de meeste geuren die geïntroduceerd worden is drie jaar. Het is dus een prestatie als een parfum het langer uithoudt. In onze serie over mannenklassiekers dit keer: de geur Hugo Man van Hugo Boss.
Hugo Man werd in 1995 op de markt gebracht en is nog altijd populair. De geur kan dus met recht een klassieker worden genoemd.
Hugo Man is een ‘groene’ geur met ingrediënten als appel, lavendel en dennennaald-extract. Vooral dat laatste is kenmerkend, het geeft een frisse natuurlijkheid aan de geur. Hugo Man is ontwikkeld door parfummaker Bob Aliano – die inmiddels ook heel wat varianten op de geur voor Hugo Boss heeft gecreëerd. Van invloed op het succes was zeker ook de kenmerkende fles die is gebaseerd op de oeroude waterfles.
In de loop der jaren zijn er heel wat sterren geweest die de naam hebben verbonden aan de geur. Daaronder acteur Jonathan Rhys Meyers, zie hieronder. Dat was voor ons alibi genoeg om een foto bóven dit stuk te plaatsen van de acteur met zijn tegenspeelster in de intrigerende thriller Match Point, de ravissante Scarlet Johansson. O ja, regisseur Woody Allen staat op rechts.
Donkerblauw vermoeden
De meest recente van alle variaties op deze geur is HUGO Jeans. Het mag duidelijk zijn met zo’n naam: de nieuwkomer is geïnspireerd op de spijkerbroek. In overdrachtelijke zin uiteraard: de geur moet dezelfde tijdloze nonchalance als een jeans uitstralen.
HUGO Jeans eau de toilette opent met grapefruit en limoen, daarna ruik je pepermunt, jeneverbessen en houtsoorten. De kenmerkende flacon is voor deze geur uitgevoerd in denimblauw. Vanaf €70 voor 75 ml.