Hugh Grant kent het belang van een goeie crème

WEST HOLLYWOOD, CA - OCTOBER 17: Hugh Grant speaks at a Press Conference For "A Very English Scandal" at The London West Hollywood on October 17, 2018 in West Hollywood, California. (Photo by Morgan Lieberman/Getty Images)
Entertainment
Creatief met stofzuigen
Door Redactie
Entertainment
typhoon
Wat we kunnen leren van Typhoon
Door Arno Kantelberg

Nog even terug naar de uitreiking van de Oscars, vorige week in het verre Amerika. Op die 95e editie van de Academy Awards reikten Hugh Grant en Andy McDowell gezamenlijk de Oscar voor Best Production Design uit.

Voor aanvang van de ceremonie onderging Hugh Grant op de rode loper een interview door model Ashley Graham. Dat interview werd later als awkward omschreven, en de 62-jarige Hugh Grant werd weggezet als vervelende functionaris. 

Hugh Grant kreeg de toorn over hem heen omdat hij de verkeerde vakjes aanvinkt (man, hetero, ouder, blank) in relatie tot Ashley Graham (vrouw, plus-size), en omdat tegenwoordig iedereen onmiddellijk op de tenen is getrapt. Maar wat we hier eigenlijk zagen, was een clash tussen Amerikaanse oppervlakkigheid en Brits sarcasme. 

Ashley Graham vraagt Hugh Grant naar zijn beleving van de film Glass Onion, want “I loved that movie so much”. Grant antwoordt dat hij nauwelijks drie seconden voorkomt in die film. Dat kortaffe antwoord wordt hem vervolgens kwalijk genomen, maar Grant zát maar drie seconden in Glass Onion.

Stomme vragen vragen om stomme antwoorden, maar sarcasme wordt door de gevoelige geesten van deez’ tijd niet op waarde geschat, dus Hugh Grant was de gebeten hond.

Belangrijker was echter de tip die Hugh Grant tijdens de Oscar-show gaf. Voordat hij toekwam aan het toekennen van de Oscar voor Best Production Design aan Im Westen nichts Neues wilde hij een punt maken. 

De mooiste horloges op de Oscar-uitreiking? Dat waren deze.

Grant werd bij de uitreiking van de Academy Award bijgestaan door Andy MacDowell, zijn mede-hoofdrolspeler (en grote liefde) in de filmhit Four Weddings and A Funeral uit 1994, de grote doorbraak voor Hugh Grant in de Verenigde Staten. Grant stond op het Oscarpodium om ja, een prijs uit te reiken, maar ook  “to raise awareness”. Awareness waarvoor? “Awareness about the vital importance of using a good moisturiser.”

Het bewijs staat naast hem: Andy MacDowell, die de afgelopen 29 jaar (sinds Four Weddings and a Funeral) elke dag een moisturiser heeft gebruikt, in tegenstelling tot Grant zelf. Wijzend op Andy McDowell: “Still stunning.” Vervolgens wijzend op hemzelf: “Basically a scrotum.”

https://www.youtube.com/watch?v=O-zn8x_k6K0

Moraal van dit verhaal: smeer verstandig.

Entertainment
Creatief met stofzuigen
Door Redactie
Entertainment
typhoon
Wat we kunnen leren van Typhoon
Door Arno Kantelberg