Dat merken uit diverse werelden elkaar opzoeken is niet gek. Dergelijke collabs vinden we overal. Daar schreven wij laatst bijvoorbeeld nog over, toen Bang & Olufsen en Ferrari weer eens iets moois lanceerden, dat lees je hier.
Deze keer schijnen wij ons licht op de merken Kith en TUMI, respectievelijk een kleding-/lifestylemerk en een koffermerk. Als onderdeel van een meerjarig partnerschap tussen de twee established namen hebben zij een premium reistassencollectie mét accessoires gelanceerd, zoals zij het zelf noemen.
“Bij het denken aan luxe reizen was het vinden van de juiste partner om duurzame, stijlvolle en tijdloze producten te creëren extreem belangrijk,” aldus Ronnie Fieg, oprichter van Kith, die in zijn nopjes is met de samenwerking. “TUMI is wat ons betreft het beste in hun klasse op het gebied van koffers en tassen en zij delen dezelfde liefde voor hun producten als ik.”
De limited edition-collectie omvat vier stuks die allemaal zijn gemaakt met TUMI’s 19 Degree-collectie als voorbeeld en voor de items is vliegtuigwaardig aluminium gebruikt. Ook andere kenmerkende details zoals TSA-goedgekeurde sloten, intrekbare bovenkanten en handgrepen aan de zijkant zijn van de partij. Van rolkoffers (Rolling Trunks) tot items die meer geschikt zijn als handbagage (International Carry-Ons) en schoudertasjes of opbergdoosjes, voor bijvoorbeeld horloges. En eerlijk is eerlijk: de collectie ziet er piekfijn uit en natuurlijk mede omdat de producten zijn afgewerkt met Kith Monogramprints in vier kleuren: Asteroid, Cavan, Plaster en Quicksand.
Victor Sanz, creatief directeur van TUMI, is ook blij met de collab. “Ik denk dat zowel de Kith- als TUMI-klanten beiden de liefde voor reizen hebben, maar ook voor tech en mode. We wilden een collaboratieve capsule creëren die het allerbeste van wat TUMI te bieden heeft en dit tegelijkertijd combineert met de coole sophistication van Kith. Ik denk dat dit goed gelukt is.” En daar sluiten wij ons graag bij aan.
Meer informatie vind je hier en hier