Zo zag René Lacoste eruit búiten de tennisbaan

De show van Lacoste tijdens Paris Fashion Week vond plaats op Roland Garros, maar de kleding was voor na de wedstrijd.

Voor de tweede keer showde het Franse modehuis Lacoste een collectie op de legendarische Philippe Chatrier-baan in het stadion van Roland-Garros. Creative director Pelagia Kolotouros had een collectie bedacht die links en rechts wel refereerde aan de tennisachtergrond van het merk, maar de focus toch meer legde op het leven van oprichter René Lacoste buiten de tennisbaan, als ondernemer, innovator en societyfiguur.

In deze fall-winter 2025 collectie (die we dus dit najaar in de winkels gaan zien) herkennen we sportieve invloeden en tijdloze elegantie geïnspireerd op de jaren dertig, het decennium waarin René Lacoste zich bewoog tussen atleten, acteurs en de modewereld.

Zo kwam René Lacoste op het idee van het polo-shirt.

De collectie bouwt voort op de geschiedenis van het merk, maar iconische stukken kregen een eigentijdse twist door een mix van maatwerk en vloeiende silhouetten, structuur en beweging. Sensuele vormen, gedurfde proporties en een vleugje nineties-invloeden zorgen voor een dynamische garderobe.

Deze collectie bevat ook subtiele verwijzingen naar René Lacoste zelf. Borduurwerk en sierlijke patches, geïnspireerd door toernooimedaille-ontwerpen uit zijn persoonlijke archief, bevatten details zoals tennisrackets en de Davis Cup.

Het kleurpallet blijft trouw aan Lacoste’s iconische tinten, met een combinatie van tijdloze neutrale kleuren en krachtige, verzadigde accenten. Ton-sur-ton looks in wit, crème, zwart-groen en warm camel geven een klassieke uitstraling, terwijl levendig roze de collectie een moderne touch geeft.