Manchester City strikt sponsor voor extreem coole away days

De blauwen uit Manchester hebben een lucratieve deal gesloten met C.P. Company.

C.P. Company heeft een zeer bijzondere deal gesloten met Manchester City. Vanaf volgend seizoen zullen staf en spelers – in uitwedstrijden in de UEFA Champions League ­– worden gekleed door het Italiaanse modemerk. Modemerken die een voetbalteam sponsoren is weliswaar niks nieuws. Maar een kledingsponsor voor enkel uitwedstrijden en dan ook nog voor één specifiek toernooi, dat is wel uniek. De nieuwe samenwerking zal in het seizoen 2024/2025 van start gaan.

Voor The Citizens echter is dat helemaal niet gek. En een collab met een cool modemerk is daar ook niets nieuws. De afgelopen acht jaar was DSquared2 namelijk de kledingsponsor van de ploeg tijdens uitwedstrijden in het miljardenbal. Bovendien is het merk van Massimo Osti al veelvuldig te zien om de schouders van hoofdtrainer Josep ‘Pep’ Guardiola.

Dat C.P. Company het (nu weer) in het voetbal zoekt is ook niet gek. Het merk is al sinds eind jaren zeventig veelvuldig te zien op de voetbaltribunes en genoot grote populariteit in Engeland. De laatste achttien maanden heeft het bovendien een hernieuwde impuls gekregen doordat de Italianen in recente campagnes samenwerkten met onder anderen Eddie Nketiah (Arsenal), Destiny Udogie (Tottenham Hotspur) en de Duitser Marco Reus (Borussia Dortmund).

Laatstgenoemde is zelfs de hoofdfiguur in de SS024-campagne van C.P. Company, zie hierboven en -onder. De Duitse aanvaller, en één van de meest getalenteerde spelers van Borussia Dortmund, was als een professioneel model te zien in de campagne. En eerlijk gezegd: dat ging hem goed af. We zijn benieuwd of C.P. Company in de toekomst ook eens een Nederlandse club gaat kleden. Wie zal dan de gelukkige zijn? PSV? Volendam? Ajax? Feyenoord?

Meer informatie vind je hier