Ook oer-Brits motormerk Triumph gaat elektrisch

Op deze manier wordt dat gebrek aan geluid steeds minder erg.

Na de vierwielers zijn nu ook motorfietsen aan de beurt. Steeds meer merken maken elektrische motoren onderdeel van hun toekomstfilosofie en Triumph is niet anders. Ze hebben onlangs hun spectaculaire ontwerp van een elektrische motorfiets onthuld, terwijl de fiets steeds dichter bij productie komt.

De indrukwekkende TE-1 is gebaseerd op de Street en Speed ​​Triple en werd ontwikkeld in samenwerking met Williams Advanced Engineering, die erin slaagde de motor uit te rusten met een 15 kWh-batterij die een piekvermogen van 170 kW levert, wat overeenkomt met ongeveer 228 pk. Met een continu vermogen van 130 kW of ongeveer 174 pk. Hij is ook uitgerust met een Gates Carbon-riemaandrijving, Ohlins RSU-ophanging, Brembo M50 monobloc-remklauwen en de eigen Triumph-motorbesturingssoftware.

De start van dit project begon in 2019. Toen maakte Triumph Motorcycles bekend dat het was begonnen aan een meerjarig project om een ​​ultramoderne elektrische motorfiets op de markt te brengen. De tweewielige EV, bekend als de TE-1, werd in maart vorig jaar in illustraties onthuld. Nu is de tijd rijp voor serieus testen.

De vierde fase van het project bestaat ​​uit een reeks wegtests, waaronder het in kaart brengen van de aandrijflijn, thermische optimalisatie, de ontwikkeling van de rijmodus en een beoordeling van het bereik en het batterijpakket. Dit wordt gevolgd door tests op het circuit die zich richten op de handling, acceleratie en rijhulpsystemen van de EV, zoals tractiecontrole.

We horen nog niks over prijzen of beschikbaarheid, hoewel we ons voorstellen dat het slechts een kwestie van tijd is voordat Triumph de TE-1 op de markt brengt.