Een wolkje Hollands Glorie

Ook op parfumgebied heeft Nederland veel fraais te bieden. Dat bewijzen deze drie nichemerken die ook internationaal in hoog aanzien staan.

Onderhoud
Fitfluencers
Fitfluencers: een vloek of een zegen?
Door Redactie
Onderhoud
rode peper
Van pittig eten leef je langer 
Door Arno Kantelberg

Jazeker, ook in Nederland worden geuren van hoog niveau gemaakt. Deze drie exclusieve parfumhuizen vallen, ook internationaal, zeer in de smaak. Kost wat, dat wel, maar dan heb je ook wat.

Nasomatto

De Italiaanse slagerszoon Alessandro Gualtieri woont al decennialang in Amsterdam, waar hij drie geurlijnen heeft ontwikkeld: Nasomatto, Orto Parisi en MariaLux. Gualtieri staat bekend om zijn intense, krachtige geuren zoals Black Afgano (€124, 30 ml)  

Baruti

Spyros Drosopoulos begon zijn geurenhuis Baruti aan een keukentafel in Amsterdam. Maar inmiddels heeft hij een eigen lab tot zijn beschikking én een heel arsenaal fraaie geuren op zijn naam staan. Ook ontwerpt hij geuren voor anderen en heeft hij roomsprays ontwikkeld. Berlin im Winter is inmiddels een Baruti klassieker (€120, 30 ml).

Mona Di Orio

De Nederlander Jeroen d’Oude Sogtoen richtte met Mona Di Orio het gelijknamige geurenhuis op. De naamgeefster en grondlegger ervan is overleden, maar d’Oude Sogtoen zet het label voort, samen met de Zweedse parfumeur Fredrik Dalman, De geuren zijn krachtig en hebben een fraaie opbouw. Goed spul is onder meer Suède de Suède (€180, 75 ml).

Onderhoud
Fitfluencers
Fitfluencers: een vloek of een zegen?
Door Redactie
Onderhoud
rode peper
Van pittig eten leef je langer 
Door Arno Kantelberg