Zuid-Korea is één van de grootste spelers als het gaat om huidverzorging en aanverwante zaken. Veel nieuwe merken, ontwikkelingen én innovaties komen er vandaan. K-Beauty wordt deze ontwikkeling genoemd. Koreanen zelf zijn dan ook behoorlijk beautyminded: De Koreaanse man geeft zelfs het meeste uit aan (huid)verzorgende producten wereldwijd.
Ook steeds meer geurhuizen komen uit het land, zoals dit merk bijvoorbeeld, of hebben er een link mee. Dat laatste is het geval bij Ohtop, dat in 2023 is opgericht door de in Zuid-Korea geboren – maar in Parijs woonachtige – Romeo Oh.
Na een carrière in de mode besloot Romeo Oh een geurhuis op te richten dat aansloot bij zijn modesmaak: eenvoudig en verfijnd. En met een passende geur voor elke gelegenheid, kortom: een olfactorische garderobe. De geuren zijn gestoeld op de traditionele Franse parfumwereld, maar er is een eigentijdse, creatieve draai aan gegeven.
De collectie
Oh maakt de geuren niet zelf, maar werkt samen met externe parfumeurs. Het resultaat bestaat uit acht minimalistische geuren die niet overheersen maar toch heel aanwezig zijn. Romeo Oh zegt zelf: “Mijn geuren kun je zien als een finishing touch om je karakter en je persoonlijke stijl te benadrukken.”
De genderfree parfums zijn heel uiteenlopend: van het warme Fleur d’Oh met de citrusvrucht yuzu, cederhout en mos tot Ohsphalte (hieronder) met daarin beton (!)-akkoord, suède en musk.
Heel goed gelukt is Green Flannel (hieronder), een hommage aan deze klassieke mannengeur, maar waarbij harsen en tonkaboon zijn toegevoegd.
Prijzen liggen tussen de €170 en €200. Onder meer hier verkrijgbaar.