Vier je verjaardag met Pharrell en Moët & Chandon

Je zou zeggen dat Pharrell Williams wel genoeg te doen heeft als creatief directeur van Louis Vuitton. Maar nee, de 51-jarige muzikant/ontwerper/influencer gaat maar door en door en door. Helaas niet meer met het maken van muziek, maar wel met iets anders fijns en leuks.

Samen met Moët & Chandon, het mooie en populaire Franse champagnemerk, wist de Amerikaanse alleskunner tussen alle collecties door nog tijd te vinden om een limited edition Brut Imperial Moet & Chandon-fles te ontwerpen. Het idee achter deze te gek uitziende fles is de fraaie blauwe strik die in de geschiedenis van het oude champagnehuis (Moet & Chandon bestaat al sinds 1743) vaak om de hals van de fles zat en die symbool staat voor vrijgevigheid, vreugde en saamhorigheid. 

Dat bracht Pharrell op het idee om een fles te ontwerpen die net als de strik perfect past bij momenten die met deze positieve waarden te maken hebben: verjaardagen! Met deze limited edition Brut Imperial wordt een oude traditie weer in ere hersteld, want Paul Newman en Scarlett Johansson bedachten dit zelf al op hun respecievelijk veertigste en dertigste verjaardag. Mooi idee voor je eigen verjaardag of die van een goede vriend(in). 

Paul Newman viert zijn veertigste verjaardag.

De limited edition Pharrell Brut Impérial verschijnt in drie varianten, namelijk in goud, donkerblauw en dieprood. De Nectar Impérial Rosé is er in een wit design. Wat de flessen net wat hipper en cooler maakt is de typografie op de fles: het logo van het merk heeft nu een parelachtig stippen-lettertype en dat lettertype werd ook gebruikt voor Pharrell’s handtekening op de fles.

De limited edition- Moët & Chandons zijn te koop bij de Bijenkorf in Amsterdam (€56,95 euro voor 75 ml). De Nectar Impérial Rosé komt op €72,95. Wil je echt uitpakken op een verjaardag? Dan is een flesje uit de Bow Creation misschien een idee. Deze omvat een oversized stoffen strik, versierd met parelkralen, die met de hand is vervaardigd door het Parijse borduuratelier Atelier Baqué Molinié.

De strik kan ook als broche worden gedragen. En je hebt het gezien bij de Fashionweek in. Milaan: grote broches op de jasjes van mannenpakken zijn de trend van nu. Nieuwe muziek zou nu een leuk nieuw Pharrell-projectje zijn wat ons betreft.

Samenwerkingen van Pharrell

  • Louis Vuitton (creatief directeur)
  • Chanel (Pharrell ontwiep een limited edition capsule collectie en werkte samen met Karl Lagerfeld) 
  • Adidas (ontwierp de Adidas x Pharrell Williams-lijn)
  • Billionaire Boys Club (BBC) & Ice Cream (mede-eigenaar en ontwerper)
  • G-Star RAW (ontwierp de RAW for the Oceans-collectie)
  • Moncler (ontwierp een capsule collectie)
  • Uniqlo (had zijn eigen T-shirt collectie)
  • Timberland (werkte aan een duurzame schoenen-collectie)
  • Nike (voordat Pharrell met Adidas in zee ging, werkte hij al samen met Nike) 
  • Cactus Plant Flea Market (werkte samen met oprichtster Cynthia Wu aan wat limited edition designs van dit streetwear-merk)
  • Beats by Dre (bedacht een limited edition koptelefoon)
  • Apple (werkte aan exclusieve projecten voor het merk, zoals bepaalde reclamecampagnes)
  • Sony/PlayStation (creatief adviseur)
  • Tiffany & Co. (een zonnebrillen collectie en een juwelencollectie door Pharrell ontworpen)
  • Moynat (ontwierp limited edition tassen)
  • Domeau & Pérès (ontwerper van speciale meubelstukken voor dit Frans meubelmerk)