Met meer dan 400 pk en een verwachte 0-100 km/u tijd van tussen de twee en drie seconden, lijdt het geen twijfel dat de Polestar O2 een serieus krachtige EV-aandrijflijn heeft. Met de Polestar O2 presenteert zijn visie op een nieuw tijdperk van sportauto’s. De Polestar O2 is een hard-top cabriolet gebouwd op een op maat gemaakt aluminium platform, met een duidelijk onderscheidend ontwerp, innovatieve materialen en baanbrekende technologie.
Post-Precept
De roadster, die de bestaande designtaal van de voorgaande Polestar Precept leent, pronkt met een futuristisch gebonden unibody-ontwerp dat is gemaakt van een samensmelting van verschillende soorten geanodiseerd aluminium. Bovendien sorteert en labelt Polestar elk type aluminium dat wordt gebruikt, wat een veel efficiënter recyclingproces mogelijk maakt.
Het O2-concept is trouwens verstoken van voor- of achterspoilers en genereert in plaats daarvan voldoende downforce met behulp van een geavanceerde aerokit die in het koetswerk is verwerkt. Om precies te zijn in de wielkasten en in de achterlichten.
Monomateriaal?
De auto toont ook een aantal nieuwe ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid en prestatietechnologie met functies zoals thermoplastische monomaterialen, gerecyclede polyester bekleding en een autonome drone geïntegreerd achter de achterbank die kan worden ingezet terwijl de auto rijdt en je filmt terwijl je flaneert.
Dat monomateriaal klinkt ingewikkeld, maar werkt als volgt. Het ingenieuze spul wordt gebruikt voor alle zachte componenten van het interieur, zoals schuim, lijm en 3D-gebreide vezels. Hoewel Polestar nog geen plannen heeft aangekondigd om de conceptauto in productie te nemen, heeft het bedrijf onthuld dat het van plan is om de komende drie jaar een drietal nieuwe modellen uit te brengen. Laten we hopen dat daarvan één, met een beetje mazzel, een opvallende gelijkenis vertoont met de O2-roadster.