Origineel uit de hoek komen? Deze Brit werkt onderscheidend

Een motor customisen hoeft niet per se moeilijk te zijn. Slechts een paar van de ‘meesters’ kunnen de basis nemen en er echt iets bijzonders van maken.

Er is gewoon iets aan een Royal Enfield-motorfiets dat hem onderscheidt van andere Britse motormerken die je op straat ziet. Hun nieuwste Interceptor was het perfecte startplatform voor het in Jakarta gevestigde Thrive Motorcycles en hun nieuwste build: de Royal Enfield Interceptor 650 ‘TXX’.

Thrive: “We wilden het DNA behouden, maar we werken het verder uit en vinden een nieuwe vorm voor de fiets.” Dat betekent uiteindelijk dat deze fiets moest worden afgebroken en opnieuw moest worden opgebouwd met een paar belangrijke veranderingen.

Om eerlijk te zijn, de Interceptor 650 was sowieso al geen lelijke fiets. De fundering was dus al goed en volgens Thrive was de Royal Enfield perfect te customisen zonder al teveel overhoop te halen. Wat wij het tofste vinden is de swingarm van een Suzuki GSX-R600, een replica Ceriani GP38 voorvork, het aluminium bodywork en een met de hand gebogen roestvrijstalen uitlaat.

Om de motor te laten zien, werd de uitlaat omgeschakeld naar een twee aan twee-opstelling die met de hand werd gebogen. We zien vaker van dit soort ‘custom jobs’, maar dit is ongetwijfeld een van de beste in lange tijd. Check hieronder meer over de Royal Enfield Interceptor 650 ‘TXX’ van Thrive Motorcycles.