Niets gewoons aan The Ordinary

The Ordinary staat voor wat het wil zijn: tegenwicht bieden aan het marketinggeweld en de vaak valse claims van – dure – cosmetica-merken.

The Ordinary

Het merk werd zeven jaar geleden gestart in Toronto door twee hotshots die jarenlang bij grote cosmeticabedrijvenhadden gewerkt. En die daar steeds meer weerstand kregen ten opzichte van de prijs-kwaliteitverhouding bij de bestaande high end cosmetica-producten. 

Tegen de stroom in besloot Brandon Truaxe een ander soort cosmetica-bedrijf te starten: dat werd The Abnormal Beauty Company. Eén van de merken onder de vlag van dat bedrijf is The Ordinary. 

“Het is het bekendste en meest baanbrekende merk dat wij hebben gecreëerd,” zegt Rita J. Silva, de jonge Science Communications Manager van het bedrijf, als we haar in Amsterdam spreken. “Een duur cosmeticaproduct staat lang niet altijd garant voor kwaliteit en effectiviteit. Vaak worden producten met veel tamtam op de markt gebracht met ingrediënten die al jarenlang in andere producten worden gebruikt. Allemaal marketing. Daar gaan wij tegenin door transparant te zijn en realistische prijzen aan onze producten te hangen.”

The Ordinary

En het is niet alleen dat; de producten van The Ordinary zijn ook nog eens waanzinnig mooi verpakt. Op de verpakkingen zie je exact welke ingrediënten er in het product zitten.

Zo heet een anti-aging product met retinol bij The Ordinary: Retinol 1% Serum in Squalane 30 ml. Lekker basic, ook al vergt het vaak even googlen wat dat ingrediënt nu echt doet.

Rita Silva: “The Ordinary is voor mannen en vrouwen. Via de website kun je je heel eenvoudig een dagelijkse routine laten voorschrijven met onze producten die gegarandeerd werken.” En ze zijn superbetaalbaar (alle producten kosten rond de tien euro), dat is ook weleens fijn. Kortom, The Ordinary is allesbehalve gewoon.