Hoe trouw ben jij aan je kapper?

Natuurlijk, jouw kapper knipt als de beste. En het is een toffe gast. Maar wat als zijn concurrent een straat verderop net even goedkoper blijkt te zijn?

Treatwell is Europa’s grootste online bookingsplatform als het gaat om het inplannen van afspraken met beautysalons en kappers. Het platform werkt samen met meer dan 40.000 aangesloten salons door heel Europa en helpt ruim 100.000 haarstylisten met het beheren van afspraken.

Het online bookingsplatform heeft recent onderzoek gedaan naar de klantentrouw van Europese mannen aan hun kapper. De uitkomsten daarvan willen we je niet onthouden. Dit zijn de meest opvallende uitkomsten van het onderzoek naar de Nederlandse man:

Goedkoop

Uit het onderzoek blijkt dat de Nederlandse man heel prijsgedreven is als het om kappersbezoek gaat. Ruim twintig procent van de deelnemende mannen gaf aan eventueel naar een andere kapper over te stappen als die goedkoper zou blijken te zijn.

Gezien de stijgende kosten van het levensonderhoud zou dit aantal wel eens kunnen oplopen, voorspelt Treadwell.

Artistiek

Slecht één procent van de mannen zou overstappen omdat een andere kapsalon trendier, artistieker of hipper is.  De Nederlandse man is dus niet zo gevoelig voor de waan van de dag, zo blijkt.   

Loyaliteit

Maar het merendeel van de Nederlandse mannen blijkt opvallend trouw aan zijn kapper. Meer dan de helft van de ondervraagden, 54 procent, gaf aan er totaal niet voor open te staan een andere kapper of salon te bezoeken.

Daarin zijn we blijkbaar een stuk loyaler dan de Italianen en de Fransen: in die landen gaf maar liefst 77 procent aan van kapper te willen veranderen als de prijzen van een concurrent lager zouden liggen.

Ook Engelse mannen blijken niet erg gehecht aan hun haarstylist: 73 procent duikt in de kapperstoel van een concurrent die net wat lagere tarieven hanteert.  

Tja, je ziet waar dat bij Boris Johnson toe heeft geleid.