Zo zuur hebben we het nog nooit gedronken

Je moet ervan houden, maar volgens TikTok en Forbes is dit dé hype van nu.

De enige bom waar wij als pacifisten fan van zijn, is de Zure Bom. Voor de jongeren onder ons: een Zure Bom is een reusachtige augurk in het zuur, die vaak knapperiger en intenser van smaak is dan een gewone augurk. Vroeger – een paar decennia geleden – was dat zo ongeveer de enige ‘snack’ die je aan het strand kon kopen, en nu vind je de Zure Bom vaak nog bij haringkarren.

Je moet ervan houden, maar volgens TikTok, Dua Lipa en het zakenmagazine Forbes is de augurk dé hype van nu. Wij hebben er zelf nog niet zoveel van gemerkt, maar TikTok en Forbes hebben natuurlijk altijd gelijk. Dus staan we ook niet echt versteld van het feit dat Kesbeke (bekend van de realitysoap De Augurkenkoning) in samenwerking met 24 ICE (bekend van hun alcoholische ijsjes) een Zure Bom-shotje heeft gelanceerd.

Zo stel je de perfecte borrelplank samen.

Sinds twee weken ligt deze zoetzure sensatie in de supermarkt, en het wordt gepromoot als een echte party-opener. Daar kunnen we ons wel iets bij voorstellen: de smaak van een Zure Bom zet al je smaakpapillen op scherp en kan in een café of op een feest voor hilarische reacties en grimassen zorgen. En dat is natuurlijk weer perfect voor Instagram- of TikTok-stories.

Hierom is Kesbeke winnaar van de FavorFlav Top 100.

Een gimmick, dit Zure Bom-shotje? Niet echt. Oos Kesbeke en zijn zoons Camiel en Silvian hebben als missie om de jongere generatie op een creatieve en verrassende manier kennis te laten maken met de augurk. Volgens de familie Kesbeke combineert het shotje de smaak van hun echte Amsterdamse Zure Bom met een pittige afdronk. Het past perfect bij een borrelplankje, is een blijvertje, en gaat ook hier voor een hype zorgen. Hou TikTok maar in de gaten!