Nederland is een nieuw mannenverzorgingsmerk rijker: Blind Barber. Dit merk is in 2010 opgericht door de Amerikanen Jeff Laub en Vinnie Russo. De mannen zijn al meer dan twintig jaar vrienden en wonen bij elkaar om de hoek.
Het begon allemaal als een bescheiden barbershop met twee stoelen in East Village, New York. Het idee achter het merk Blind Barber is eenvoudig: een klassiek barbershop concept maar dan op een moderne, uitnodigende manier vormgeven. Kortom: het combineren van het traditionele barbiergevoel met innovatieve, hoogwaardige producten.
Het geheim
De verborgen speakeasy bar achter de laatste stoel voegde een gewaardeerde verrassing toe aan de kapperszaak. Al snel kwamen vrienden voor een knipbeurt, bleven voor een drankje en voelden zich lekker én thuis in de salon. En zo groeide Blind Barber naar een ‘gevoel’.
Inmiddels heeft Blind Barber vestigingen in andere Amerikaanse steden zoals Los Angeles, Chicago, Miami en Philadelphia. In veel van deze zaken is een speakeasy bar onderdeel van het concept. Daarnaast hebben ze een complete mannenverzorgingscollectie gelanceerd die je ook thuis kunt gebruiken. Deze lijn is internationaal verkrijgbaar, nu dus ook in Nederland.
Verzorgingslijn
Blind Barber biedt een uitgebreide serie producten die aan zo’n beetje alle verzorgingsbehoeften van de man tegemoet komt. Als link met de speakeasy worden extracten uit sterke drank, denk aan hop en jeneverbes, in de producten verwerkt. Alle formules zijn ontwikkeld in samenwerking met skincare specialisten.
De toppers
Haar…
De Lemongrass Tea Shampoo reinigt je haar en hoofdhuid grondig met natuurlijke ingrediënten zoals hop-extract en jeneverbes, en zorgt voor een frisse en schone basis.
Gebruik daarna de Lemongrass Tea Conditioner voor volume, glans en moeiteloos doorkambaar haar. Beide producten zijn dagelijks te gebruiken, vrij van parabenen, sulfaten en kunstmatige kleurstoffen, voor een verzorgde look.
…en baard
In de Beard Replenishment Oil zijn essentiële oliën opgenomen. Het product heeft als missie stugge baardharen te verzachten en de huid onder de baard te hydrateren.
De afdeling styling
Een bijzonder product uit de serie stylingproducten is de 80 Proof Texturizing Style Powder. Het poeder geeft volume, textuur en een medium tot sterke hold. Er is ook een styling cream, handig verpakt in een tube.
In samenwerking met baseballster Bryce Harper werd dé perfecte styling clay ontwikkeld. De Hair Clay bevat natuurlijke ingrediënten. Een ervan is kaolienklei dat korte metten maakt met overtollige olie en talg op de hoofdhuid
De 40 Proof Sea Salt Spray is voor jou als je een nonchalante beach look zoekt. De spray zorgt voor volume en geeft extra textuur aan het haar.
Er is ook een serie fijne bodyproducten en – bijzonder -geurkaarsen. Hoe je optimaal van een geurkaars profiteert, lees je hier. Prijzen vanaf €25. Blind Barber is onder andere verkrijgbaar bij Skins.