Opwekkend, ontspannend, kalmerend of sensueel: een geurkaars helpt je om in een bepaalde stemming te komen.
Je laat ‘m hooguit een half uurtje branden totdat de geur zich heeft verspreid door je kamer, slaapkamer of kantoor en daarna doof je ‘m. Langer laten branden heeft geurtechnisch geen zin, je bent dan al aan de geur gewend en neemt die nog amper waar. En dan is het zonde van je (vaak dure) kaars.
Een nieuwe speler op geurkaarsengebied komt uit Engeland. De Londense broers August en Piers kwamen tijdens de coronaperiode op het idee een kaarsenmerk op te richten. Voor het gemak hebben ze dat merk dan maar AUGUST & PIERS genoemd.
De Britse mannen laten zich voor de luxe geurkaarsen inspireren door karakters in hun omgeving. Ze zien de kaarsen dan ook als een manier om de ‘individualiteit van mensen en hun fascinerende karakters te vieren’. Kortom, ze kunnen niet alleen kaarsen bedenken, maar ook praten als brugman, deze even handige als sympathieke broertjes.
Mystic
Het gaat ze voor de wind: Sinds de lancering is AUGUST & PIERS uitgegroeid tot een wereldwijd opererend merk.
De collectie bestaat inmiddels uit zeven klassieke kaarsen, met namen als Libertine, Eccentric, Mystic, Saint, Muse en Socialite, die elk heel verschillend ruiken. Libertine bijvoorbeeld is rokerig en bevat veel houtnoten, Eccentric is, dankzij sinaasappel en koffie, juist opwekkend.
Natuurlijk
Alle kaarsen zijn gemaakt van 100 procent natuurlijke was en zijn paraffine-vrij. De verpakking is volledig recyclebaar en de kaarsen worden met de hand gegoten in herbruikbare keramische potten – ‘hand-poured’ wordt dat in verrukkelijk Engels genoemd. Ook de geurstoffen zijn volledig natuurlijk.Voor €75 staat er ook één op jouw schouw.