Zalando strikt Willem Dafoe

Een nieuw logo, een nieuwe campagne, maar vooral ook: de coolste acteur.

willem dafoe zalando

Zalando het Europees online platform voor mode en lifestyle, onthulde deze week een nieuw logo, maar ook een nieuwe campagne. Voor die najaarscampagne strikte het online platform een interessante cast bestaande uit actrice Brigitte Nielsen en de modellen Luka Sabbat en en Sabrina Bahsoon – interessante namen, maar niet zo interessant als Willem Dafoe, de Amerikaanse acteur die in een recent verleden de cover van ModMod Magazine sierde (en in een begeleidend interview dit vertelde).

Zalando heeft zijn campagne voor dit najaar gebouwd rondom het universele dilemma om te beslissen wat je moet dragen. De campagne, met een bruisende metro als decor, legt een dynamische kruising van verschillende levens, achtergronden en stijlvoorkeuren vast. Met deze campagne wil Zalando laten zien hoe modebeslissingen eenvoudiger kunnen worden gemaakt.

‘We drukken onszelf uit door wat we dragen’

Wat zegt Willem Dafoe zelf? “Wat zal ik eens dragen, is een vraag die we onszelf allemaal stellen en die ons verbindt. Dezelfde vraag, verschillende antwoorden. Sommigen van ons zijn extrovert, anderen zijn meer introvert. We drukken onszelf uit door wat we dragen. Wanneer de kleding die je draagt aansluit bij jouw voorkeuren, doelen, identiteit, verlangens en esthetiek, voel je je zelfverzekerd en relaxed in de omgang met anderen en de wereld. Net zoals de verbeelding van een acteur wordt versterkt door een kostuum, kunnen jouw kledingkeuzes je inspireren om je in te beelden wat jij kan zijn…”