Albert Heijn lanceert op maandag 4 juli een kledingcollectie in gelimiteerde oplage. Het betreft een zomerse collectie die bestaat uit: sokken, korte broek (voor hem), trui, sportbroekje (voor haar), Hawaïshirt en vissershoedje.
Albert Heijn treedt hiermee in de voetsporen van concurrent LIDL, die eerder sokken met het eigen logo verkocht voor 1 euro per paar (inmiddels uitverkocht), net als Zeeman. Die heeft ze online nog wel beschikbaar, voor een luttele €2,49.
Eerder al waren met name de slippers van de Amsterdamse automatiek FEBO in trek, al waren die een stuk hoger geprijsd, namelijk €29,95.
De collectie is rijkelijk gedecoreerd met het blauwe AH-logo, een van de oudste logo’s van ons land. Rondom dat blauwe AH-logo is een patroon van lijnen getrokken in oranje en lichtblauw, die andere huiskleuren van de grootgrutter uit Zaandam.
Deze limited collectie is onderdeel van Blue, het nieuwe kledingmerk van Albert Heijn, dat ook bad- en bedtextiel omvat. Het doel van Albert Heijn is zogenaamd customer engagement. De klant moet zich bij het merk thuisvoelen en dat ook uitdragen.
Alle kleding wordt door Albert Heijn geproduceerd met BCI-katoen. BCI (Better Cotton Initiative) is een samenwerkingsverband van mileuorganisaties, ontwikkelingsorganisaties en het bedrijfsleven dat zich richt op verduurzaming van de katoenteelt.
De kleding is te koop in de AH-winkels en op ah.nl. Prijzen zijn nog niet bekendgemaakt, behalve – het betreft hier tenslotte een supermarkt die op de kleintjes let – de prijs van het goedkoopste product. Het goedkoopste item ligt voor €2,99 in de winkel (wij gokken dat het de sokken betreft).