Afgelopen week organiseerde Floris van Bommel via de social media-kanalen van het gelijknamige schoenenmerk een crowddesign. In vijf dagen tijd werd aan de hand van een aantal ontwerpkeuzes aan Van Bommel-volgers gevraagd hoe de ultieme sneaker eruit zou moeten zien.
Parallel aan dit proces liep een contra-expertise. Floris legde dezelfde ontwerpkeuzes voor aan een deskundige, met name Flapper, de hond van Floris. Aan het einde van de week (gisteren, vrijdag) rolden er twee prima ontwerpen uit. De jury (lees: Floris) zou dan de knoop doorhakken, waarna de schoen geproduceerd zou worden in een gelimiteerde oplage van één paar.
Afijn, drie keer raden welk ontwerp door Floris werd verkozen… Dat van Flapper natuurlijk. Terecht, want het is een even harig als uniek ontwerp, een sneaker met flaporen en een klein staartje waar zelfs een roze poepgat onder verstopt zit. Volgens Floris is Flapper niet geholpen bij de ontwerpkeuzes. “Ik hoef Flapper toch niet uit te leggen hoe ze een mooie schoen ontwerpt?!”
Laat Flapper maar schuiven. Floris ook trouwens.
***
De harige sneaker is gemaakt in een oplage van één uniek paar en is uitsluitend verkrijgbaar in maat 7. Hier wordt de sneaker geveild. Doe een bod voor volgende week vrijdag (2 februari) om 16.00. De opbrengst van de veiling gaat in zijn geheel naar Dierenopvang Hart van Brabant.