De Peugeot 508 PSE is een indrukwekkende toevoeging aan de familie van Peugeot’s sportieve modellen. De krachtige prestatie in combinatie met het verfijnde design maakt deze auto een lust voor het oog en een genot om te rijden.
ModMod reed in Malaga de Peugeot 508 Sports Engineerd in de kleur titanium grey. De grille, in dezelfde kleur als het koetswerk, heeft het nieuwe leeuwenkop-logo prominent in het midden. Dat nieuwe logo is als het steven van een schip; het uithangbord van een nieuwe ontwerpstijl.
Het leeuwenkop-logo op de grille wordt omgeven door scherpe, bijna prikkelende lijnen, als golfbrekers in het duinzand. Het past in de designtaal van de jonge hoofdontwerper Matthias Hossann die deze Peugeot een alerte, katachtige uitstraling geven.
Hetzelfde geldt voor de Kryptonite-signatuur met drie klauwen en het 3D-effect op de Sport Engineered-versie. De extreem slanke koplampen doen er nog een schepje bovenop.
(Opvallend aan de achterzijde: het logo van Peugeot is daar vervangen door de merknaam over de volledige breedte van de centrale zwarte strook. Dat moet de achterzijde optisch breder maken.)
De aluminium wielen zijn voorzien van een vijfspaaks, dynamisch patroon. De i-Cockpit herken je aan het kleine stuurwiel. Dat is in het begin even wennen, maar na verloop van tijd wordt de meerwaarde ervan vanzelf voelbaar. Dit stuur laat je net even behendiger navigeren dan een ouderwets, groot rond stuurwiel.
Maar het zijn de prestaties van de Peugeot 508 PSE die echt indruk maken. Onder de motorkap schuilt een krachtige hybride aandrijflijn die bestaat uit een 1.6-liter viercilinder benzinemotor en twee elektromotoren. Het totale systeemvermogen bedraagt maar liefst 355 pk, waardoor de auto in staat is tot indrukwekkende acceleratie. De responsiviteit van de aandrijflijn en het soepele schakelen van de automatische transmissie dragen bij aan een opwindende rijervaring.
Bovendien biedt de Peugeot 508 PSE verschillende rijmodi, waaronder een speciale Sport-modus, die de prestaties optimaliseert en de dynamiek van de auto naar een hoger niveau tilt. De precisie en stabiliteit van het onderstel zorgen voor een uitstekende wegligging, terwijl de geavanceerde remmen zorgen voor een betrouwbare en krachtige vertraging.
Kortom, de Peugeot 508 PSE is een geslaagde samensmelting van prestaties en stijl. Het biedt een opwindende rijervaring, een aantrekkelijk design en een hoogwaardig interieur. Voor liefhebbers van sportieve auto’s die niet willen inleveren op comfort en luxe, is de Peugeot 508 PSE meer dan het overwegen waard.
De kakelverse Peugeot 508 is verkrijgbaar als sedan, station wagen (SW) en als Sport Engineered.
Er zijn twee Plug-in Hybrid-versies, met een vermogen van 180 pk en 225 pk. De plug-in hybride Peugeot 508 Sport Engineered (het topmodel) kent een vermogen van maar liefst 360 pk met vierwielaandrijving.
Facts
- Lengte: 4,75 meter (berline); 4,79 meter (SW)
- Breedte: 1,86 meter (met ingeklapte spiegels)
- Banden: 17 – 20 inch (bij de Sport Engineered met Michelin Pilot Sport 4S-banden)
- Hi-Fi: 10 luidsprekers van de Franse audiospecialist Focal
- Kleuren: Okenite White (nieuw), Eclipse Blue (nieuw), Titanium Grey (nieuw), Selenium Grey, Artense Grey, Elixir Red, Perla Nera Black.
- Prijs: Vanaf €44.130