Het iconische Franse merk Lacoste slaat deze herfst de handen ineen met het Aziatische streetwear-merk CLOT voor een unieke samenwerking. Deze collectie brengt het beste van twee werelden samen: de klassieke, tijdloze stijl van Lacoste en de urban stijl van CLOT.
Het vanuit Hong Kong opererende merk CLOT drukt al meer dan twintig jaar zijn stempel op de urban fashion. Onder leiding van de in het Canadese Vancouver geboren creatieve geest Edison Chen probeert CLOT een, zoals Chen zegt, brug te slaan tussen oost en west. Nu doet hij dus vrij letterlijk door de krachten te bundelen met het Franse Lacoste. In deze samenwerking staan sport, vintage en moderniteit centraal. Maar ook: Azië meets Europa.
CLOT en Lacoste hebben samen een unisex collectie gecreëerd, bestaande uit veertien ready-to-wear items en twee accessoires. De collectie omvat de vertrouwde polo (in wit-groen), een hoodie, een sweatshirt, een T-shirt, een cardigan, sweatpants en een zwart gekleurde parka. Daarnaast zijn er twee opvallende accessoires: een groene honkbalpet en wit-groene slippers.
De collectie heeft een uitgesproken unisex karakter, wat inhoudt dat de kledingstukken zijn ontworpen om door iedereen te worden gedragen, ongeacht geslacht. Deze benadering komt tot uiting in veelzijdige silhouetten en tijdloze ontwerpen, die zowel mannen als vrouwen moeten aanspreken. De focus van alle stukken ligt op comfort en pasvorm, in een stijl die je veelzijdig zou kunnen noemen met een vernisje oosterse symboliek.
Hier moet je op letten bij het aanschaffen van een polo-shirt.
De samenwerking tussen Lacoste en CLOT toont hoe twee verschillende merken samen iets bijzonders kunnen creëren. Leuk om te zien: de invloed van verschillende, op het oog tegenstrijdige sporten (golf en tennis enerzijds, martial arts anderzijds) is samengesmolten tot iets unieks. Met deze collectie doet Lacoste een serieuze poging om de toon te zetten in luxe streetwear.
De Lacoste x CLOT collectie is vanaf morgen (6 september) online en in de winkels verkrijgbaar.