Van Eave voor Adam

Er is een nieuwe Nederlandse speler op de markt voor gezichtsverzorging, genaamd Eave.

eave skincare

Ons land telt een aantal kwalitatief erg goede cosmeticamerken. Voor mannen is The Grey een leidend merk, bewezen effectief als het gaat om bescherming tegen huidveroudering. Biodermal doet het ook al decennia lang erg goed, maar er is een nieuwe Nederlandse speler op de markt genaamd Eave.

Als enige merk ter wereld kan Eave gebruik maken van een ingrediënt dat door ontwikkelingsbioloog en Nobel-prijswinnaar John Gurdon werd ontdekt als stofje dat cellen kan herprogrammeren en naar een jongere staat kan terugbrengen. Perfect dus om toe te passen in de strijd om huidveroudering.

Het onderzoek dat professor Gurdon zestig jaar geleden deed naar deze stof, bioquantine genaamd, is de afgelopen acht jaar voortgezet door een internationaal team van wetenschappers en doktoren. Met als doel om bioquantine te integreren in cosmetica-producten die daardoor in staat zijn om afgestorven cellen weer nieuw leven in te blazen.

Het is een doel dat zo ongeveer alle cosmetica-merken beogen, maar dat in de meeste gevallen strandt omdat dode cellen (in de huid) nu eenmaal dood zijn en het afsterven ervan alleen maar enigszins kan worden vertraagd. 

Zo houd je je huid (en je portemonnee) in shape.

Het team achter het nieuwe Nederlandse merk Eave meent dankzij het hoofdingrediënt bioquantine het geheime recept om huidveroudering af te remmen in handen te hebben. Maar Eave is in meer opzichten bijzonder want de producten – zeven in totaal – zijn ook nog eens honderd procent natuurlijk en luxe verpakt.

Eave heeft het patent op bioquantine weten te bemachtigen en is daarmee het enige cosmetica-merk dat dit ingrediënt in zijn producten mag toevoegen. Het merk is vernoemd naar Eva, de oervrouw, en is vooral gericht op vrouwen, maar alle producten bleken bij tests ook voor mannen meer dan effectief te zijn.