G-Star presenteert Burna Boy als nieuwe gezicht

De rapper treedt zodoende in de voetsporen van Pharrell Williams en Snoop Dogg.

Het is niet voor het eerst dat het Nederlandse denimmerk zicht aan een celeb verbindt. Eerder al waren Pharrell Williams en Snoop Dogg te zien in G-Star-campagnes. Deze week lanceerde Burna Boy zijn nieuwe single On Form en in de video was de nieuwe G-Star-collectie voor het eerst te zien.

Op zich is het niet zo gek dat G-Star bij de Nigeriaanse rapper uitkwam. Los van zijn successen staat hij ook bekend om zijn gevoel voor mode en ziet de rapper er altijd spectaculair uitgedost uit.

In de videoclip van On Form zijn items uit de SS24-collectie van G-Star te zien. Daarnaast heeft het merk ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om iets extra’s te doen met Burna Boy. Zo is er naast de nieuwe lente-collectie ook een gelimiteerde collectie premium Japans denim ontworpen.

De video werd geregisseerd door de awardwinnende regisseur Dave Meyers. Hij werkte eerder al succesvol samen met Billie Eilish, Kendrick Lamar en Travis Scott. De clip is in zwart-wit en dat is een hommage aan G-Star campagnes uit het verleden. Remember Magnus Carlsen shot by Anton Corbijn?

Burna Boy is zelf zeer content met de samenwerking. “Denim is een verlengstuk van wie ik ben. Net als mijn muziek is het voor mij iets persoonlijks, een dialoog tussen mij en mezelf. Elk stiksel, elke slijtplek op mijn jeans vertelt een verhaal op zich. G-Star snapt dat. Zij volgen niet zomaar de trends, ze blijven zichzelf en de norm constant uitdagen, net als ik. Mijn samenwerking met G-Star gaat verder dan mode: het gaat over grenzen durven verleggen en het omarmen van authenticiteit. It’s a match made in denim heaven.”

Meer informatie vind je hier