Ze hebben al zo vaak tot een ramkraak geleid dat winkeliers ze ‘s avonds maar uit de etalages halen. De luxueuze, gewatteerde donsjacks van Moncler maken nogal hebberig.
Voor Moncler, dat ooit in Grenoble werd opgericht, maar inmiddels naar Italië is verkast, is technologisch onderzoek belangrijk. Onder meer om telkens met nieuwe stoffen te komen die nog beter beschermen tegen de eisen die het outdoor leven in de bergen stelt. De Alpen vormen dan ook de achtertuin van Moncler.
Origineel
Nu is er een eerste geur: Moncler pour Homme. Ook hierin wordt verwezen naar de Alpiene roots van het merk. Zo worden ingrediënten als dennenhars, cederhout en een eigen ontwikkelde noot verwerkt: het Mountain Wood akkoord. Dat maakt deze geur origineel, groen en krachtig.
LED-scherm op de fles
Techniek is ook terug te vinden op de flacon, die is voorzien van een LED-scherm. Op dit lichtpaneel kan via een smartphone-app een persoonlijk bericht worden afgespeeld. Dat bericht rolt dan in rode letters over de voorzijde van de fles. Geinig!
Alleen de navulbare 150 ml fles (€180) is met het schermpje uitgerust. De vorm van de fles is overigens gebaseerd op de borraccia, de klassieke veldfles.
Tip: Onthouden voor Valentijnsdag: Er is ook een Moncler pour Femme en ook deze fles is voorzien van een LED-schermpje.
Paco’s universum
Paco Rabanne komt ook met een geur waarbij in de flacon allerlei extra’s zijn ingebouwd. Nu heeft dit Spaanse huis een reputatie als het gaat om vernieuwing. In de jaren zestig werd Paco Rabanne wereldberoemd met futuristische mode voor mannen en vrouwen.
De ontwerpen waren destijds een sensatie. Zeker toen Jane Fonda in de sci-fi film Barbarella kittige stoeipakjes van zijn hand droeg. Een Oscar leverde de film haar niet op, wel een reputatie als sekssymbool.
Paco zelf is al lang met pensioen. Mode maakt het huis nog steeds, maar het is inmiddels vooral bekend om de vele geuren. Denk maar aan de Invictus geurlijn, maar nu is er Phantom.
Augmented Reality
De flacon is een unicum: die heeft de vorm van een robotje. Het meest bijzondere zit ‘m in de spraydop. Daarin is een contactloze NFC-chip ingebouwd. Leg je smartphone erop en je krijgt toegang tot allerlei extra’s die je meenemen in Rabanne’s Galaxy. Denk aan augmented reality hologrammen, interactieve games, gepersonaliseerde playlists en nog veel meer.
En dan de geur: die bevat ondermeer lavendel, vanille en patchouli. Overigens zijn alleen de flacons van 100 ml (€105) en 150 ml (€123) uitgerust met de NFC-chip.