Pepsi Cola heeft in de afgelopen decennia wel vaker verrassende nieuwe producten geïntroduceerd. Crystal Pepsi (transparante Pepsi) leek een briljant idee, maar het werd nooit een hit en verdween weer snel van de markt.
Nu doet het Amerikaanse cola-merk een try-out met een nieuw soort ketchup: Pepsi Colachup. Op de Amerikaanse feestdag 4 juli kun je in Chase Field, het honkbalstadion van de Arizona Diamondbacks, je hotdog larderen met deze door Pepsi en het Culinary Institute of America ontwikkelde ketchup met een frisse citroenachtige smaak.
Het idee achter het product is dat veel mensen een lekkere hotdog combineren met een ijskoude cola – een perfecte combinatie inderdaad, helemaal all-American. Maar met de Colachup sla je twee vliegen met één klap.
Wat gebeurt er in je lichaam wanneer je cola light drinkt?
Het lijkt een grap, maar dit is wel degelijk een serieuze poging van Pepsi. De firma zelf beschrijft het experiment in culinaire bewoordingen: “De onderscheidende smaken en prikkelende citrus blend van Pepsi maken de heldere en pittige kenmerken van ketchup nog lekkerder, en geeft de rooksmaak van een hotdog een extra dimensie.”