Timothée Chalamet heeft een nieuwe bijverdienste

De acteur wordt het gezicht van de mannengeur Blue de Chanel.

Zangers en acteurs die worden ingehuurd door mode- en geurhuizen om een product aandacht en cachet te geven – je ziet het steeds vaker. Onder meer hier. De meeste recente is Timothée Chalamat die voor het prestigieuze Chanel aantreedt. Hij wordt het gezicht van de mannengeur Blue de Chanel.

Sorrenti & Scorsese

Volgens Chanel is Timothée ‘de personificatie van de visionaire en edgy spirit van de geur’. Ze pakken behoorlijk uit: voor de nieuwe campagne die in juni verschijnt werd Chalamet gefotografeerd door Mario Sorrenti. En er is meer: bij de campagne hoort ook een film die werd geregisseerd Martin Scorsese! De film komt uit in het najaar.

Voor de acteur is dit de eerste keer dat hij als model/ambassadeur/spokesperson gaat optreden voor een mode- en beautymerk. Volgens Chanel trotseren ze met deze campagne de vooroordelen die er bestaan over herenparfums en willen ze een nieuwe kijk op mannelijkheid laten zien.

Gaspard Ulliel

Chanel heeft een voorkeur voor donkerharige mannen met een broeierige blik. Chalamets voorganger was de Franse acteur Gaspard Ulliel (beeld hierboven). Deze filmacteur was in Frankrijk een megaster, maar timmerde ook internationaal aan de weg: hij speelde onder meer in de film Hannibal Rising. In 2010 werd hij het gezicht van Bleu de Chanel, destijds een nieuwe lancering van het merk. Dat leverde onder meer deze commercial op. Ulliel overleed afgelopen jaar op 37-jarige leeftijd aan de gevolgen van een ski-ongeval.