Er zit vaart in het eerste parfum van State of Art

Het mannenmodemerk komt met een eigen geur. En die zit vol energie en passie.

State of Art is in 1936 begonnen als een breifabriek in Lichtenvoorde, België. Daar is uiteindelijk in 1987 het mannenmodemerk State of Art uit voort gekomen.

Knitwear is nog altijd een belangrijk onderdeel van de modecollecties. Maar het bedrijf brengt lijnen met daarin alles waar de moderne man op kledinggebied behoefte aan kan hebben. Van overhemden tot jeans, van blazers tot bermuda’s, van jassen tot overshirts. Niet alleen kleding overigens, maar ook accessoires zoals leren tassen, riemen, mutsen en sjaals.

De eerste geur

Eén ding ontbrak echter: een eigen parfum. State of Art staat voor vakmanschap en dat wilden ze ook in hun parfum tot uiting laten komen. Daarom namen ze Kristof Lefebre van het snel groeiende Gentse parfumhuis Miglot in de arm om het parfum te realiseren. Meer over deze gedreven parfummaker lees je hier.

De opdracht aan Miglot was om het merk samen te vatten in een geur. Omdat State of Art bekend staat om de campagnes waarin roadtrips een rode draad vormen, nam Lefebre als uitgangspunt: “Op pad in een classic Porsche om de meest indrukwekkende natuur te ontdekken.”

Energie

Het gevoel van vrijheid en avontuur van zo’n road trip is vertaald in onder andere basisnoten van hout en patchoeli, aangevuld met aroma’s van zwarte peper en salie. Ze zorgen voor een diepe, rijke geur. Sinaasappel en kardemom geven de geur energie. De geur begint fris en na verloop van tijd wordt de geur wat zwaarder en stoerder.

In dit parfum is uitsluitend gebruikt gemaakt van pure natuurlijke materialen. Door de geurconcentratie van 18 procent blijft de geur lang hangen. Waar voor je geld dus.

State of Art Eau de Parfum, €70 (50 ml) is verkrijgbaar bij alle State of Art stores in Nederland & België, en hier.