Het Italiaanse Gucci presenteert Ryan Gosling als het gezicht van hun nieuwste campagne. De Amerikaanse acteur moet helpen de Valigeria-collectie aan de man te brengen (valigeria is Italiaans voor bagage).
De 48-jarige Ryan Gosling treedt hiermee in de voetsporen van Jared Leto en Harry Styles, die beiden de afgelopen jaren uitgroeiden tot stijliconen pur sang.
Tassen vormen de basis voor het beroemde modehuis. In 1921 opende Guccio Gucci aan de Via della Vigna Nuova in Florence zijn eerste winkel. Daar verkocht hij leren tassen, die hij vervolgens zelf ook ging maken.
Onder creatieve leiding van Alessandro Michele is Gucci de afgelopen tien jaar uitgegroeid tot de grote omzetdrijver van het luxe conglomeraat Kering. De jaaromzet van Gucci benadert de tien miljard euro.
Ryan Gosling is op dit moment te zien in de Netflix-film The Gray Man, zijn eerste film in vier jaar, tevens de duurste film die Netflix ooit maakte.
De verwachting zijn hoog gespannen voor de eh, Barbie-film waarin Gosling de rol van Ken speelt. Er verschenen deze zomer al enkele beelden van de opnames, waarin een geblondeerde Gosling naast ‘Barbie’ Margot Robbie rond schaatst.
Welke lessen kunnen we leren van Ryan Gosling? Nou eh, deze.
Gucci presenteerde ook een campagnefilm. Dat is natuurlijk koren op de molen voor de coolste acteur van zijn generatie, die in deze commercial Amerikaanse elementen (cowboyhoed, pick up-truck) koppelt aan het Italiaanse modegevoel.
Op de achtergrond van de campagnefilm horen we de klanken van Magic Man, de hit van Heart uit 1975. Dat past dan weer perfect bij de seventies vibe van de kledingcollectie van Gucci in de afgelopen jaren.
Ryan Gosling is ook verantwoordelijk voor een van de twintig meest memorabele sterfscènes in de filmgeschiedenis.